søndag 27. september 2009

høst i spania

dette bilde tok jeg nå i kveld, i mellom to regnbyer. været her er så som så. bilde ble fint, men både planter og oss mennesker har fått hard medfart i forhold til været.


jeg har ikke vært mye ute nye i regnet. ikke veldig bra å kjøre let sykkelen på de glatte veiene. trafikantene her har ikke ennå fårstått at det er lurt å senke farten når det ervått på veiene.



dette vil si at jeg selv holder meg linne ikke bare på grunn av at jeg blir våt, men jeg vil helst ikke kjøre i trafikken på glatte veier. det er mye minne merker, blomster, og bilder av folk som har blitt drept i trafikken, og ryktene sier at det har mye med fart på våte veier og gjøre. så jeg er veldig forsiktig, eneste er at jeg kjører til skolen uansett vær, det må jeg jo. he he.






men det å bare sitte inne gjør det ganske ensomt, har kjent litt på det de dagene jeg har vært i leilighetn alene når det regner og det ikke er mye å gjøre. jeg har derfor blitt veldig flink til å vaske og styre på, for dere som har sett rommet mitt hjemme i norge ville den nesten alltig ryddige leiligheten min overaske dere. men det er noe å gjøre annet enn det til tider.






være har hatt matrielle følger også. jeg hadde vann lekasje i taket denne uken.
husverten snakket om at det hadde med det uvanlige været. det forundrer meg egentlig ikke, husene her er ikke akkurat bygget slik som husene i bergen. denne lekasjen førte til at jeg hadde vann i hele stuen, veggen er fremdeles fuktig og har merker. håper det tørker snart, er litt beskymret for at det skal føre til mugg eller noe sånnt




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar